Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B? Sprzedaż produktów i usług w kanale B2B różni się od sprzedaży do użytkownika indywidualnego. Przed firmami, które oferują produkty partnerom biznesowym, stoją zupełnie nowe wyzwania. Połączone są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak naprawdę wygląda sprzedaż w regionie B2B.
To ważne badanie tego gatunku w Polsce
Kiedy możemy przeczytać w raporcie, tego modelu badanie nie było do ostatniej chwili przeprowadzane w swym regionu. Przeprowadzono je na 150 firmach. Wszyscy respondenci są świadomi konieczności dostosowania się do nowoczesnego środowiska sprzedażowego. Relacja między B2B i B2C podejmuje się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje pozostają kluczowe.
Klienci B2B:
Mają coraz mniej czasu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych narzędzi do samodzielnych zakupów.
Chcą uzyskać lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Piszą na wygodę.
Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?
Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe stają się potężnymi czynnikami w toku budowania relacji. W Internecie firmy B2B lubią wspominać o sobie, swojej powinności i własnej przygody – 62% ankietowanych firm wymieniło historię naszej nazwy na prywatnej właściwości internetowej. W obecnym jedynym czasie bardzo rzadziej pokazują one na indywidualnych właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi czy produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm świadczy przydatne klientom narzędzia (takie jak kreatory, kalkulatory lub konfigurator).
Jak wygląda rynek sprzedaży online w B2B?
71% handlowców na placu B2B twierdzi, iż ich nazwa sprzedaje swoje artykuły czy usługi przez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) zabiera się handlem elektronicznym od ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) działa w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a tylko 1% ankietowanych sprzedaje towary czy usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych sprzedaje i towary zagranicznym kontrahentom.
Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?
Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to stwierdzimy, że firmy szukają wielu ofercie na to, by oferować swoje wyroby odbiorcom. Zobaczmy, jak to robi. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na której można szukać lub kupować produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm umieszcza na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% dociera do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje utwory w serwisach społecznościowych. Warto dodać, że stale są firmy, jakie nie są swoich właściwości firmowych. Według badania jest ich blisko 4%.
Strona internetowa w kanale B2B – co powinna zawierać?
Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest wczesnym okresem lejka sprzedażowego, toż ona daje na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy dużo udane zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich trafiają się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona widoczna w wielu językach, oceny firmy, chatbot i dużo różnych. Najlepiej prowadzi to poniższy wykres.
Jak Polskie firmy sprzedają w kanale B2B?
Warto dodać, że 63% stron dopasowanych jest do przedstawiania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców stosuje do sprzedaży aplikacji głównie do tego stworzonych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie metody wykorzystano na ich cechach www.
Co dalej odnajdziemy w raporcie?
Cały raport to jeszcze 111 stron dużej zgody z obszaru B2B i różnic, jakie wpadają w sprzedaży, gdy mamy z obecnego kanału. Możemy odszukać w nim ponad informacje na punkt przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są ponad zagadnienia pokazujące, jak tworzy marketing B2B. Automatyzacji, która często blokowana istnieje na okresie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwoli na dowód połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była możliwa, trzeba przeznaczyć na nią ogromne sumy pieniędzy i poświęcić mnóstwo czasu.
Wówczas nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży towarów w znaczących dawkach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, jakie potrafią spowodować, do blokady sprzedaży. Mowa na przykład o dostawach kurierskich. Jeśli mamy jednie z pewnej firmy logistycznej, toż możemy zajść na pozycję, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd też warto nosić w zapasie rozwiązania awaryjne. Na dowód brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansę wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość trwania procesów logistycznych. Gdy zależysz zobaczyć, jak toż służy zamów kuriera bezpośrednio od brokera kurierskiego.
Sprawdź na śledzenie paczek